Célcsoport:
A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar hallgatói.
A program szükségessége:
- A pályakezdőknek megfelelő képességeket kell szerezniük, hogy tanárként, értelmiségiként, vagy vezetőként válaszokat tudjanak adni a civil szféra, a nonprofit menedzsment kihívásaira is, és hatékonyan kell az általuk esetlegesen képviselt civilek érdekeit képviselniük. Mivel a tanári pályán túlképzés tapasztalható, a hallgatóknak fel kell készülniük arra, hogy a fent említett szférákban különböző jogi problémák jelentkezhetek.
- A kurzus nem csupán az általános jogi fogalmak elsajátításán lapszik. A kurzus a jogismereti alapok, a civil szervezetek, egyéni vállalkozások, gazdasági társaságok módszertanának elsajátításában kíván segíteni.
Szakmai vezető: Dr. Dömötör Máté
A kitűzött célokhoz vezető módszerek:
- elméleti képzések, előadások
- helyzetgyakorlatok
- témacentrikus beszélgetések
- egyéni feladatok
A program lebonyolításának módja:
Képzési időtartam: 20 óra, heti 2 órában
Létszám: 40 fő
Tematika, programterv:
Óraterv:
Bevezető - jogismereti alapok - elmélet: 10 óra
Civil szervezetek - elmélet: 6 óra
Egyéni vállalkozás - elmélet: 4 óra
Gazdasági társaságok - elmélet: 10 óra
Részletes tematika:
- Bevezetés a kurzus szakirodalmába, követelmények ismertetése.
- A jogrendszer és a jogágak
- A jogforrási hierarchia
- A bíróságok szervezeti felépítése Magyarországon I.
- A bíróságok szervezeti felépítése Magyarországon II
- Hatáskör és illetékesség
- Civil Szervezetek I /alapítványok és egyesületek/
- Civil szervezetek II /alapítványok és egyesületek/
- Az Egyéni Vállalkozás
- A Betéti Társaság I.
- A Betéti Társaság II.
- A Korlátolt Felelősségű Társaság I.
- A Korlátolt Felelősségű Társaság II.
- Számonkérés
- Félév értékelése
A fiatalok résztvétele a programban:
A fiatalok a program aktív résztvevői, a feladatok, gyakorlatok, szimulált helyzetek végrehajtói.
Értékelés és utómunkálatok:
A kurzus résztvevőinek értékelését a félév végén teszt illetve elméleti számonkérési formákkal próbáljuk meg definiálni. Az utómunkálatokhoz nagyban hozzá fog járulni a képzés (tanácsadás) eredményeinek értékelése. Az értékelés által meg kívánunk bizonyosodni a kurzus továbbiakban (a következő tantárgyi félévekben) történő ütemezéséről és formáiról.